افتتاح حساب و احراز هویت غیر حضوری بانک

افتتاح حساب و احراز هویت غیر حضوری بانک

با هدف گسترش خدمات الکترونیک و جلوگیری حداکثری از گسترش بیماری کرونا در کشور، شورای عالی مبارزه با پولشویی، در بهمن ماه سال 1400، مصوبه ای را تصویب نمود که بر اساس آن، به کلیه بانک های کشور، این اجازه داده شده تا برای افتتاح حساب در بانک، از روش آنلاین و اینترنتی، استفاده نمایند.

مسئله‌ی گرفتن کارت عابر بانک بعد از افتتاح حساب اینترنتی باعث ایجاد سوالات متعدد در ذهن افراد می‌شود. در ارتباط با گرفتن کارت عابر بانک آنلاین بعد از تکمیل افتتاح حساب باید گفت که معمولا این کارت اعتباری به آدرس پستی شما فرستاده می‌شود.

بانک‌های متعددی هستند که خدمات افتتاح حساب غیر حضوری را به مراجعان خود ارائه می‌دهند. برخی از این بانک‌ها در دسته‌ی استارتاپ‌ها قرار دارند و برخی دیگر، به واسطه‌ی اپلیکیشن‌هایی که دارند؛ شرایط ایجاد حساب بانکی اینترنتی را مهیا می‌کنند.

از آنجایی که برای درخواست افتتاح حساب آنلاین در بانک باید اطلاعات لازم را به صورت مرحله به مرحله وارد کنید؛ نیازی نیست تا حتما مدارک لازم را به همراه داشته باشید. پس تنها دسترسی شما به اطلاعات برای تکمیل فرآیند ایجاد حساب بانکی اینترنتی لازم است.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی غیر حضوری عبارتند از:

1) تصویر و فیلم ضبط شده شما

2) آپلود کارت ملی

3) اطلاعات شناسنامه‌ای

4) آدرس محل سکونت و اطلاعات تماس

5) ثبت امضا (الکترونیکی یا دیجیتال)

مراحل و نحوه افتتاح حساب غیرحضوری در بانک، به طور کلی، بدین صورت بوده که، در مرحله اول، متقاضی باید اپلیکیشن همراه بانک مورد نظر  را بر روی گوشی موبایل خود، نصب نماید. در مرحله بعد، با توجه به مراحل و نحوه باز کردن اینترنتی حساب بانکی در آن اپلیکیشن، باید اطلاعات هویتی و اقامتی متقاضی، در کادرهای مربوطه وارد شود.

پس از بارگذاری تصویر مدارک هویتی، یعنی کارت ملی و شناسنامه، لازم است که متقاضی، جهت احراز هویت یک فیلم ویدئویی از خود ضبط کرده و آن را نیز در برنامه، بارگذاری کند.

در نهایت، پس از استعلام از ثبت احوال و سایر مراجع مربوطه، در صورت عدم وجود مشکل قانونی، مراحل و نحوه افتتاح حساب غیرحضوری در بانک، به پایان رسیده و افتتاح حساب اینترنتی در بانک، انجام می گیرد. چنانچه بر روی حسابی که متقاضی افتتاح کرده، کارت بانکی نیز صادر شود، توسط بانک، به آدرس متقاضی ارسال می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *