بهترین راه انتخاب دستگاه کنترل تردد

بهترین راه انتخاب دستگاه کنترل تردد

اگر به دنبال یافتن بهترین راه برای انتخاب دستگاه کنترل تردد برای مجموعه ی خود هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا فاکتورها و جنبه‌ های مهم و تاثیر گذار در رضایتمندی از خرید این دستگاه را به شما معرفی کنیم:

جنبه‌هایی که برای انتخاب دستگاه کنترل تردد باید در نظر گرفت:

1 – نوع شناسایی

باید تصمیم بگیرید کدام روش شناسایی مناسب شرایط محیط کار شماست. انواع روش‌های شناسایی شامل موارد زیر است:

شما برای انتخاب نحوه شناسایی مناسب، می‌بایست اطلاعات دقیقی از کاربران دستگاه و محیط کار داشته باشید، چرا که به طور مثال در مجموعه‌های با تعداد بالای پرسنل باید از دستگاه های کنترل تردد با سرعت شناسایی بالاتر استفاده شود و یا در محیط های کارگاهی و کارخانه ها به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی و بالا رفتن دقت شناسایی در آن محیط ها می بایست از سیستم های تشخیص چهره یا عنبیه استفاده نمود.

لازم به توضیح است که شما در زمان استفاده از دستگاه هایی که چندین المان شناسایی به طور همزمان دارند به راحتی می توانید از تمام آن ها در کنار هم استفاده کنید.

به طور مثال : کارت (و یا) اثر انگشت (و یا) تشخیص چهره

2 – حافظه دستگاه ها

دومین ویژگی مهم در انتخاب دستگاه کنترل تردد، ظرفیت تعداد کاربران هر دستگاه (هر آیتم شناسایی ظرفیت جداگانه دارد) می باشد. با توجه به تعداد نمونه هایی که از هر کاربر می‌خواهیم اخذ کنیم تعداد مورد نیاز ما مشخص می‌گردد. بطور مثال از هر فرد یک انگشت نمونه ثبت کنیم یا تعداد بیش تر.

نکته مهم دیگر در بررسی دستگاه، میزان حافظه دستگاه در نگهداری اطلاعات تردد در خودش می باشد.

3 – پورت های ارتباطی

یکی از  راه‌های ایجاد ارتباط بین دستگاه حضورغیاب و کامپیوتر، استفاده از پورت‌های تعبیه شده بر روی دستگاه است. این مورد را در انتخاب خود حتماً در نظر بگیرید.

انواع پورت در دستگاه کنترل تردد:

  • پورت اتصال آداپتور برق به دستگاه
  • پورت شبکه (LAN)
  • پورت یو اس بی (USB)
  • پورت سریال (RS232)
  • پورت اکسس کنترل access control

4 – قیمت خرید دستگاه و هزینه خدمات آن

عموماً قیمت خرید دستگاه های کارتی و رمزی پایین تر از سایر دستگاه هاست. هزینه خرید دستگاه های تشخیص چهره و عنبیه به مراتب بالاتر از سایر دستگاه ها می باشد.

در دستگاه های کارتی پس از خرید دستگاه هزینه تهیه کارت همیشه وجود دارد. در دستگاه های اثر انگشتی اگر سنسور اثر انگشت خراب شود برای خریدار هزینه بر می شود. در دستگاه های تشخیص چهره در صورتی که مادربرد دستگاه خراب شود عموما هزینه تعویض بالایی دارد.

5 – سرعت ثبت تردد

در دستگاه کارتی برای ثبت تردد کافیست شخص کارت خود را به دستگاه نشان دهد و این زمان بسیار کم است. اما در دستگاه رمزی شخص باید رمز وارد کند که ممکن است چند ثانیه ای طول بکشد.

در دستگاه اثر انگشتی ثبت اثر انگشت حدود یک ثانیه زمان می برد. اما در دستگاه تشخیص چهره عموما بیشتر از چند ثانیه طول می کشد چون شخص باید با زاویه خاصی جلوی دوربین دستگاه قرار بگیرد تا تصویر او شناسایی شود.

در تمامی موارد فوق سرعت شناسایی در برند های بهتر و با تکنولوژی بالاتر بالطبع بالاتر است.

6 – امکان تقلب

در دستگاه های کارتی و رمزی امکان تقلب وجود دارد و کارکنان می توانند با در اختیار داشتن کارت و رمز دیگران برای آن ها تردد ثبت کنند. در صورتی که در دستگاه های اثر انگشت و تشخیص چهره و در کل شناسایی های بیومتریک امکان تقلب وجود ندارد.

توجه به فاکتورهای مختلف برای انتخاب دستگاه کنترل تردد، باعث بکارگیری بهترین سیستم حضورغیاب برای مجموعه شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *