کاربرد فناوری بیومتریک در عملیات پرداخت الکترونیکی

کاربرد فناوری بیومتریک در عملیات پرداخت الکترونیکی

فناوری بیومتریک به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره برای بسیاری از مردم در سراسر جهان می‌باشد. با ادغام فناوری بیومتریک با دستگاه های تلفن همراه، بسیاری از ما روزانه با نوعی از احراز هویت بیومتریک در تعامل هستیم.

اخیرا افراد متوجه مزایای فراوان استفاده از بیومتریک به عنوان شکلی از احراز هویت شده اند. حذف نیاز به یادآوری رمزعبور یا پین برای دسترسی به موبایل سبب شده است که اکثر مردم در دستگاه های تلفن همراه از فناوری بیومتریک استفاده کنند. همچنین این امر برای تایید اعتبار در پرداخت نیز صدق می کند، قادر بودن به شناسایی احراز هویت خود در اکانت Google Pay یا Apple Pay با استفاده از تایید هویت بیومتریک ( تشخیص اثر انگشت یا تشخیص چهره ) به این معنی است که فرآیند پرداخت هنگام خرید آنلاین خیلی سریعتر انجام می شود.

دلایل برتری استفاده از فناوری بیومتریک برای تایید اعتبار در پرداخت

  • سهولت استفاده: لازم نیست چندین پین و رمز عبور را به خاطر بسپارید.
  • امنیت: روشی منحصر به فرد و شخصی برای شناسایی افراد.
  • سرعت: در حالی که ممکن است نسبتاً غیرقابل تصور باشد، اما احراز هویت با استفاده از شناسه بیومتریک سریعتر و آسانتر از وارد کردن پین یا رمزعبور می باشد. این روند هم از نظر مشتریان و هم برای مشاغل سودمند است زیرا مسیر پرداخت با اعتبار بیومتریک بسیار ساده تر می شود.
  • در هرجایی پرداخت کنید: هرچه تعداد خرده فروشان بیشتر و به یک الگوی پرداخت بدون تماس منتقل شوند، جذب مشتریانی که تصمیم به پرداخت با استفاده از Apple Pay و Google Pay در دستگاه های تلفن همراه خود دارند نیز بیشتر می شود. به بیانی دیگر تایید اعتبار با هویت بیومتریک بدین معنی است که در هر مکان و هر زمان می توانید پرداخت انجام دهید.

آینده تایید اعتبارسنجی بیومتریک و پرداخت

احراز هویت بیومتریک برای انجام پرداخت ها روشی است که جهان در حال پیش بردن آن است. در حالی که ایالات متحده و اروپا غالباً به عنوان مبتکران این فناوری شناخته می شوند اما در حقیقت کشور هند است که فناوری بیومتریک برای پرداخت ها را به طور عملی پیش می برد. در حال حاضر در کشور هند بیش از 1 میلیارد مشتری وجود دارند که از طریق هویت دیجیتالی خود با دولت ارتباط برقرار می کنند. ثبت اثر انگشت و عنبیه به همراه یک تصویر در پرونده نگهداری می شود و سپس برای جمع آوری دستمزدهای رفاه اجتماعی استفاده می شود.

در نظرسنجی در خصوص صدور ویزا، افراد اظهار داشتند که احراز هویت بیومتریک از پین یا رمز عبور امن تر است، زیرا هویت بیومتریک برای هر شخص منحصر به فرد است و نمی توان آن را به راحتی تکثیر یا دزدی کرد و این راهی بی نظیر برای شناسایی و تایید هویت به شمار می آید.

وبلاگ NEC نیوزلند نیز در پست های اخیرش آینده تشخیص چهره و آنچه ممکن است در سال 2020 به نظر برسد را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. یکی از این زمینه ها، استفاده از تشخیص چهره برای پرداخت های بانکی بدون تماس است. جزئیات کارت اعتباری شما با مشخصات چهره شما مرتبط خواهد بود و تراکنش های پرداخت فقط توسط چهره با استفاده از دستگاه تشخیص چهره انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *