بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چه ویژگی هایی دارد؟ همان‌طور که می‌دانید این دستگاه‌ها در مراکز اداری و امنیتی نصب می‌شود، تا در آن مکان افراد ناشناس خودسرانه وارد و خارج نشوند. دستگاه‌های حضور و غیاب با نوع‌های مختلفی در بازار عرضه می شود. در این مقاله می‌خواهیم از بهترین دستگاه حضور و غیاب چهره صحبت کنیم و ویژگی‌های آن‌ را به شما عزیزان در میان بگذاریم.

دستگاه حضور و غیاب چهره چگونه کار می‌کند؟

به احتمال خیلی زیاد در شرکت‌ها یا مراکز تجاری و حتی امنیتی این دستگاه را مشاهده کردید که کارمندان صورت خود را جلوی این دستگاه می‌گیرند و درب مورد نظر برای آن‌ها باز می‌شود. البته از این سخت افزارها در کنار سامانه های مدیریت حضور و غیاب استفاده می‌شود. آیا تابحال با خود فکر کرده‌اید که چگونه این دستگاه عمل می کند؟

اسکن صورت توسط دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

اگر شما کارمند یا پرسنلی جدید هستید، مسئول قسمت حسابداری و یا منابع انسانی برای تعریف چهره شما بر روی دستگاه، شما را جلوی یک دوربین قرار می‌دهند تا تصویر شما در آن پردازش شود و در آخر حافظه دستگاه تصویر شما را در خود ذخیره می‌کند. زمانی که تصویر شما بر روی دستگاه ذخیره می شود، نقاط مشخصی از چهره شما مثلاً مردمک چشم، پیشانی و جاهای مختلف صورت، هر کدام در دستگاه ذخیره می‌شود. زمانی که دستگاه حضور و غیاب نقاط چهره شما را تعیین می‌کند، آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند و الگوی خود را می‌سازد البته این الگو مختص چهره شما است و با چهره‌های دیگر کاملاً فرق دارد. نباید نگران این موضوع باشید که چهره شما تغییر می‌کند و دستگاه نمی‌تواند چهره شما را تشخیص دهد. شما حتی اگر ریش بلند و یا موی بلند هم داشته باشید، دستگاه حضور و غیاب چهره شما را می‌شناسد.

ذخیره تصویر به‌ عنوان تشخیص هویت

بعد از مراحل تصویر‌برداری از چهره شما، دیگر چهره ی شما در دستگاه حضور و غیاب مورد نظر ثبت شده است. بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره دارای بانک اطلاعاتی هستند. در بانک اطلاعات دستگاه‌های حضور و غیاب، تمام تصاویر کارمندان در آن ذخیره می‌شود. این بانک زمانی از اطلاعات خود استفاده می‌کند که شما در مقابل آن قرار گرفته باشید.

مزایای بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

این دستگاه دارای مزایا و قابلیت های فراوانی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمک به بالابردن سطح امنیتی

احراز هویت بیومتریک یک فرایند امنیتی است که مشخصات درون خود را تطابق به فرد مورد نظر می‌دهد و در بین اطلاعات ذخیره شده در خود به جستجوی آن می‌پردازد. در اصل بیومتریک تجزیه‌ و تحلیل خصوصیات فیزیکی و رفتاری فرد را مورد هدف قرار می‌دهد. فرایند استفاده از داده‌های بیومتریک برای تأیید هویت فرد را شناسایی بیومتریک می‌گویند. این سیستم‌ها در بیشتر دستگاه‌های حضور و غیاب به‌کار رفته است و این موضوع باعث شده تا سطح امنیتی این دستگاه‌ها بالا برود. سیستم بیومتریک تمام حرکات و رفتار انسان را دنبال می‌کند.

کارکردن دستگاه به‌صورت خودکار

شاید در دستگاه‌های حضور و غیاب مختلف دیده باشید که باید فرایند دستی انجام شود. اما در بهترین دستگاه حضور و غیاب همه چیز به‌صورت خودکار انجام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که هم هزینه کمتری را بپردازید و هم کارمندان شما راحت‌تر با این دستگاه کار کنند. باید بدانید اتوماتیک بودن این دستگاه‌ها باعث سریع بودن آن‌ها می‌شود.

جلوگیری از تقلب

در بهترین دستگاه حضور و غیاب هیچ تقلب و یا جعلی صورت نمی‌گیرد. یکی از مزیت‌های عالی که در این دستگاه‌ها وجود دارد، سیستم تعیین حقوق آن است که کارمند سر ساعت تعیین شده احراز هویت کند و سر موقع هم خروجی خود را به ثبت برساند. مثلاً در دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی یا اثر انگشتی می‌توانیم بگوییم تقلب و یا جعل صورت می‌گیرد اما در دستگاه‌های تشخیص چهره این امکان نشدنی است. این عملیات در دستگاه‌های جدیدتر که قابلیت تشخیص زنده بودن را دارا هستند بطور بسیار دقیقتر انجام می‌شود.

معایب استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

با اینکه این دستگاه‌ها خوبی‌های خودشان را دارند اما عادلانه نیست که فقط از خوبی آن بگوییم و از عیب‌ها صرف‌نظر کنیم شاید شما این مقاله را می‌خوانید با معایب آن بتوانیم به شما کمک کنیم. ولی باید بگوییم که هر محصولی یک مزایا و معایبی دارد که شما باید از هر دوی آن باخبر باشید.

کیفیت تصاویر

باید به‌خوبی به یاد داشته باشید که این دستگاه‌ها با دوربین کار می‌کنند. پس کیفیت دوربین یقیناً در این دستگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما بهترین دستگاه حضور و غیاب چهره را تهیه کنید ولی دوربین آن کیفیت خوبی نداشته باشد مجبور می‌شوید یک دستگاه دیگر جایگزین کنید یا باید از قابلیت اثر انگشت و کارت آن استفاده کنید.

زاویه قرارگیری جلوی دوربین

اگر در عکس اول خود هر زاویه‌ای داشتید، باید در این دستگاه هم در هر موقع از همان زاویه عکس اول خود استفاده کنید تا شما را سریع‌تر بشناسد. به نظر ما این موضوع یک ایراد محسوب نمی‌شود چرا که تنظیم کردن چهره به‌درستی در مقابل دستگاه چندان کار سختی نمی‌باشد. فقط باید کمی حوصله کنید تا به‌راحتی احراز هویت شما به ثبت برسد. هرچند در دستگاه های جدیدتر مانند دستگاه تشخیص چهره FaceStation F2 سوپریما این مشکلات تا حد بسیار زیادی رفع شده است.

فضای ذخیره‌سازی اطلاعات افراد

این مورد برای کسانی می‌تواند مشکل‌ساز بشود که تعداد کارکنان و کارمندان آنان زیاد باشد. همان‌طور که می‌دانید تمامی دستگاه‌های حضور و غیاب دارای حافظه هستند. موقع خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب چهره حتماً به حافظه آن دقت کنید. زیرا ذخیره کردن تصاویر با فرمت‌های متفاوت و تبدیل کردن آن‌ها به الگوریتم، به فضای بیشتری نیاز دارد.

وابستگی به شبکه

بیشتر دستگاه‌های حضور و غیاب برای کارکردن از شبکه استفاده می‌کنند. اما باید بدانید شبکه همیشه برقرار نیست و دچار اختلال می‌شود. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره باید در هنگام قطعی یا اختلال شبکه به کار خود ادامه دهد. این نکته هم به شما باید بگوییم که بعضی از مدل‌ها دارای باتری‌هایی هستند که در هنگام قطعی برق دچار خاموشی دستگاه حضور و غیاب نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *