سامانه مدیریت هویت دیجیتال سپید آیدی

انتشار سامانه مدیریت هویت دیجیتال سپید آیدی

اولین نسخه از سامانه مدیریت هویت دیجیتال سپید آیدی منتشر شد. سپیدآیدی فعالیت‌های مختلف چرخه حیات کارت هوشمند را مدیریت می‌کند. این فعالیت‌ها شامل کلیه فرایندها از لحظه تحویل کارت توسط تأمین‌کننده کارت تا مرحله بهره‌برداری کارت توسط صاحب کارت می‌باشد.

همچنین سامانه مدیریت هویت دیجیتال سپید آیدی موفق به کسب گواهینامه سطح یک از نظام ارزیابی و اعتبار بخشی امنیتی سازمان فناوری اطلاعات ایران (افتا) شد. این گواهینامه پس از انجام فرآیند ارزیابی امنیتی و تست محصولات نرم‌افزاری از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران به شرکت سپید سیستم شریف اعطا شده است.

سامانه مدیریت هویت دیجیتال سپید آی دی یک سامانه جامع و انعطاف‌پذیر برای مدیریت چرخه حیات کارت هوشمند (Smart Card Management System) است که با تکیه بر دانش و تجربه موجود در شرکت دانش بنیان سپید سیستم شریف و همچنین بررسی نمونه‌های موفق پروژه‌های کارت هوشمند در داخل و خارج از کشور، طراحی و پیاده‌سازی شده است. این سیستم با نگاهی فراگیر، با لحاظ نمودن اکوسیستم کامل کارت هوشمند، راهکاری را ارائه می‌دهد که اکثر نیازهای رایج در حوزه مدیریت کارت و مسائل مرتبط با آن را پوشش داده شود.

یکی از مراحل مهم در فرایند آماده‌سازی اطلاعات کارت، اعمال امضای دیجیتال مرجع صدور کارت بر روی این اطلاعات است. سازمان مشتری بنا به سیاست‌های امنیتی خود ممکن است خواستار تحقق سرویس‌های جامعیت و احراز اصالت مرجع صدور بر روی کارت‌های خود باشد.

با توجه به نوع استفاده‌ای که از کارت هوشمند مدنظر است، سامانه نرم‌افزاری مدیریت کارت هوشمند ممکن به سیستم‌های زیر متصل گردد:

  • دستگاه‌های کنترل تردد (اکسس کنترل)
  • سامانه‌های احراز هویت بیومتریک (مانند اسکنر اثر انگشت، تشخیص چهره و …)
  • کارت‌خوان‌های تماسی
  • دستگاه‌های RFID
  • چاپگر کارت
  • سیستم مدیریت منابع شبکه و کاربران (مانند Active Directory)
  • مرجع صدور گواهی دیجیتال Certificate Authority (CA)
  • ماژول امنیتی سخت‌افزاری (HSM:Hardware Security Module)

از جمله کاربردهای سامانه چرخه کارت هوشمند سپید آیدی می‌توان به مدیریت صدور کارت هوسمند ملی ، صدور و شخصی سازی کارت‌های بانکی ، مدیریت کارت هوسمند سوخت ، مدیریت کارت هوسمند سلامت ، سیستم کارت خدمات شهری و… اشاره نمود.

جهت آشنایی با سامانه مدیریت هویت دیجیتال سپید آیدی کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *