آشنایی با سامانه ثنا و انجام احراز هویت بیومتریک الکترونیکی

آشنایی با سامانه ثنا و انجام احراز هویت بیومتریک الکترونیکی

معرفی سامانه ثنا

سامانه ثنا یا سایت ثنا قوه قضائیه​، به نشانی sana.adliran.ir که گاه به اشتباه سنا نیز نوشته می شود، همچون سامانه خودکاربری اشخاص حقوقی، یک سایت الکترونیکی بوده که توسط قوه قضایی، در سال 1395، در راستای اجرای ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری و با هدف اطلاع رسانی قضایی به اشخاص مرتبط با پرونده، طراحی شده است .

به زبان ساده شما به صورت کاملا آنلاین و رایگان می توانید از طریق این سامانه به تمامی ابلاغیه های خود که از دادگاه و قوه قضاییه دریافت می کنید را مشاهده کنید، این سامانه همیشه در دسترس است و شما با استفاده از یک موبایل و اینترنت می توانید به این سامانه دسترسی داشته باشید.  تمامی امور مربوط به اوراق قضایی از طریق سامانه ثنا انجام می شود و تمامی امکانات را بری این کار را دارد که شما دچار محدودیت نباشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

کاربردهای سامانه ثنا

این سامانه یک سری کاربرد های اصلی برای شما دارد که شما با استفاده از این امکانات و قابلیت های آن می توانید امروز مربوط به اوراق قضاییه را خیلی بهتر پیگیری کنید و در این زمینه دیگر نیاز نباشد به ارگان های مختلفی مراجعه کنید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ثنا

اولین کاربردی که این سامانه می تواند برای شما داشته باشد و بسیار هم می تواند به شما کمک کند، این است که شما با استفاده از این سامانه می توانید برای خود تمامی ابلاغیه های الکترونیکی را مشاهده کنید و دیگر نیاز نیست که به صورت نامه ای این ابلاغیه ها برای شما ارسال شود و خیلی هم زمان بر نخواهد بود.

فقط کافی است شما در این سامانه ثبت نام کنید و قوه قضاییه همه ابلاغیه ها را در پنل کاربری سامانه ثنا شما اضافه می کند و شما می توانید خیلی ساده به مراجعه پنل کاربری خود این ابلاغیه ها را با چند کلیک مشاهده کنید.

پیگیری پرونده های قضایی

یکی دیگر از کاربرد هایی که این سامانه برای شما دارد این است که می توانید به صورت الکترونیکی تمامی پرونده های قضایی خود را پیگیری کنید و آن ها را کنترل کنید که این مورد بسیار مهم است و می تواند به شما کمک زیادی کند.

این پیگیری پرونده های قضایی برای افراد زیادی دغدغه بوده است و همین دغدغه باعث شد که نیاز باشد این سامانه ایجاد شود و شما با استفاده از این سامانه به صورت آنلاین می توانید تمامی پرونده های خود را مشاهده کنید و آن ها را به خوبی مدیریت کنید. پس با این وجود اگر شما هم فردی هستید که پرونده های قضایی دارید حتما نیاز به سامانه ثنا دارید و باید در این سامانه ثبت نام کرده باشید تا بتوانید پرونده های خود را بهتر مدیریت کنید.

روند ثبت نام در سامانه ثنا

برای ثبت نام در این سامانه شما یک فرایند را باید طی کنید تا با طی کردن این فرایند یک پنل کاربری در ثنا داشته باشید، در این بخش با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم که چگونه می توانید در سامانه ثنا ثبت نام کنید.

مرحله اول: ثبت نام در سامانه

در قدم اول شما باید از طریق منو دست راست پایین صفحه وارد سامانه احراز هویت ثنا شوید، ثبت نام در این سامانه فرایند ساده ای دارد و شما نیاز نیست که خیلی تخصص بالای داشته باشید و با یک موبایل یا لپ تاپ هم می توانید این کار را انجام دهید.

ثبت نام در سامانه ثنا

توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام شما باید اطلاعاتی از خودتان بنویسید و فرم های مربوطه را پر کنید، این فرم ها باید با دقت پر شوند تا شما بعدا در این سامانه با مشکل مواجه نشوید و بتوانید به بهترین شکل ممکن از این سامانه استفاده کنید.

بعد از این که شما ثبت نام کردید و هزینه مربوطه را پرداخت نمودید باید به سراغ احراز هویت بروید و در این سامانه هویت شما باید تایید شود تا بتوانید از آن استفاده کنید.

مرحله دوم: احراز هویت بیومتریک

شما در مرحله دوم ثبت نام باید در این سامانه احراز هویت خود را انجام دهید. مرحله احراز هویت الکترونیکی بصورت کاملا غیر حضوری و آنلاین انجام خواهد شد.

1. با دوربین موبایل یا وب کم لپ تاپ، عکس چهره خود را گرفته، در حالتی که چهره شما در نقطه مشخص شده ، طبق دستور العمل قرار گیرد.

بارگزاری عکس چهره

2. امضای الکترونیک خود را در کادر مربوطه، ثبت کرده و دکمه ثبت و ادامه را بزنید.

ثبت امضا در ثنا

3. در این مرحله از مراحل ثبت نام در سایت ثنا sana.adliran.ir، یک عبارت برای شما نمایش داده می شود. گزینه رکورد ویدئو را کلیک کرده، آن عبارت را تکرار نمایید. سپس، گزینه ارسال ویدئو را کلیک کرده و ویدئوی خود را ارسال نمایید.

ثبت ویدیو در سامانه ثنا

با انجام مراحل بالا به سادگی و با سرعت بسیار زیاد می‌توانید بصورت کاملا غیر حضوری در سامانه ثنا ثبت نام و احراز هویت نموده و به ابلاغیه های خود دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *